۞
| Dolar Euro Gr. Altın4.215 | 'a --:--:--
SON DAKİKA
2024

Camide Tespih Atmak Edepsizliktir

۞ / editör17 Aralık 2024 - 13:00 · … dk okuma

Camide cemaate tespih atmak hem cami adabına hem de kişiye yapılan bir edebe aykırı bir harekettir.
Camide namaz bittikten sonra son duadan önce yapılan tesbihatlar esnasında tespih kullanmak adettendir.  Tesbihi olmayana, tesbih atmak edebe aykırı bir davranış olup mekruh ya da günah değildir
Bazı kimseler özellikle tespihlerin bulunduğu yerlere yakın oturmayı severler. Bunlar tespih çekileceği zaman sağa sola bakar ve olmayanlara atarlar. Bu durum dikkatleri dağıttığı gibi, tespihe başlamış kişinin tekrar baştan almasına sebep olabilir. Kişi parmaklarının eklemlerini kullanarak çekmek suretiyle sünneti ifa etmek ister, böyle yapmakla bunu da engellenmiş olabilirler.
Bu nedenle tespih atmamak daha doğru bir davranıştır.
Bu haberi paylaş:
۞

Yorumlar

Yorumlar