
Kurban Keserken "BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM" demeyin
Kurban keserken BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM demeyin.
BİSMİLLAH ALLAHU EKBER deyin
Kesim Esnası: Bıçağı vururken "Bismillâhi Allâhü Ekber" (Allah’ın adıyla, Allah en büyüktür) denilmesi sünnete en uygun olanıdır.
Besmelenin ardından kurban kesilirken tekbirler (teşrik tekbirleri) getirilir: "Allâhü ekber, Allâhü ekber. Lâ ilâhe illâllahü vAllâhü ekber. Allâhü ekber ve lillâhil-hamd". denilmesi efdaldir
Neden Rahman ve Rahim söylenmez
Bunun temel nedeni, can alma eylemi sırasında Allah'ın rahmet ve merhamet (Rahman/Rahim) sıfatları yerine, O'nun büyüklüğünü (Ekber) ve kudretini vurgulayan tekbirin daha uygun görülmesidir.
Rahman ve Rahim (esirgeyici, bağışlayıcı) sıfatlarının bir can alınırken zikredilmesinin tezat oluşturabileceğini, bu yüzden Allah'ın yüceliğini ifade eden tekbirin daha doğru olduğunu belirtmiştir.
Tekrar belirtelim
Cenabı Allah'ın rahman ve rahim sıfatı can alınırken kullanılmaz. İyilik sıfatı can almayla bağdaşmaz, yanlıştır
Bu nedenle BİSMİLLAH ALLAHU EKBER demeye dikkat ediniz
@dinierk
Yorumlar
Yorum Gönder